Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání dětí mladších tří let v MŠ z pohledu pedagogů
MALECHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá tématem připravenosti předškolních zařízení a pedagogů na přijímání a vzdělávání dětí mladších tří let. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část blíže seznamuje se současnou péčí a vzděláváním dvouletých dětí v ČR, podmínkami vzdělávání dětí dvouletých dle RVP PV, vývojovými specifiky dvouletých a tříletých dětí a specifikami práce s dvouletými dětmi v mateřské škole. Praktická část zpracovává výsledky výzkumné sondy, které jsou vypracovány pomocí smíšeného výzkumu. Ten zahrnuje dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory. Dále jsou prezentovány výsledky výzkumu.
Význam hudebně pohybových činností s dvouletými dětmi v mateřské škole
ŠERÁKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce sleduje vliv hudby, zpěvu a pohybových říkánek na vývoj dvouletého dítěte. Seznamuje s vývojovou psychologií a zvláštnostmi batolecího věku. Všímá si souvislosti motorických dovedností s rozvojem řeči a kognitivních funkcí. Důležitou částí práce jsou materiály pro práci s touto věkovou skupinou.
Problematika adaptace dvouletých dětí do dětské skupiny
KRÁLOVÁ, Adéla
Tématem bakalářské práce je problematika adaptace dvouletých dětí do dětské skupiny, o jejich zařazování se v současné době diskutuje. V teoretické části bude popsán psychosociální vývoj dítěte od narození do předškolního věku, s důrazem na specifika batolecího období a bude konfrontována možnost uspokojování potřeb dětí této věkové skupiny v rodině a v dětské skupině. Cílem praktické části práce je zjistit, jak rodiče vnímají adaptaci svých dětí do dětské skupiny a jaké mají pedagogové zkušenosti ve vztahu k této věkové skupině, jak se cítí být připraveni na práci s těmito dětmi a jak zařazování a adaptaci těchto dětí hodnotí. Šetření je směřováno na rodiče dětí, které navštěvují dětskou skupinu a na pečující osoby, které o děti v dětské skupině pečují. Šetření ukázalo, že si rodiče volí cestu dětské skupiny, díky individuální péči o jejich děti a, že většina rodičů dává své dítě do dětské skupiny již ve dvou letech kvůli tomu, že se musí vrátit do zaměstnání.
Rozvoj motorických dovedností dětí ve věku dvou až tří let v mateřské škole
MAŠKOVÁ, Nikola
Téma bakalářské práce vychází z aktuální potřeby podporovat u dětí motorické dovednosti a zálibu v pohybu a dále z potřeby zajištění těchto aktivit v mateřské škole pro děti dvou až tříleté. Cílem bakalářské práce je vytvořit zásobník motivovaných pohybových aktivit u dětí této věkové kategorie, realizovat je a ověřit, zda jsou tyto aktivity přiměřené a pro děti zajímavé. Součástí teoretické části je vymezení období dvou až tří let dítěte se zaměřením na oblast hrubé a jemné motoriky a grafomotoriky, vymezení podmínek pro tyto aktivity, metody a formy realizace těchto aktivit v mateřské škole. Praktická část obsahuje zásobník aktivit, které jsou ověřené v praxi pomocí strukturovaného pozorování.
Obavy rodičů dvouletých dětí při vstupu do mateřských škol
MRÁZOVÁ, Barbora
Bakalářská práce zjišťuje, jak rodiče nahlíží na vstup dvouletých dětí do mateřských škol. Zabývá se obavami rodičů dvouletých dětí při vstupu do mateřských škol a zjišťuje, co si rodiče o této problematice myslí do budoucnosti. Teoretická část se zabývá ranou péčí o dítě, raným dětstvím, vztahem dítěte k matce a ostatním lidem, a rodinou. Ve výzkumné části hledá autorka prostřednictvím smíšeného výzkumu odpověď na výzkumný problém: Jaké obavy mají rodiče dvouletých dětí při vstupu do mateřských škol. Autorka provádí kvalitativní výzkum pomocí interview. Vyhodnocením získává podklad pro položky kvantitativního šetření. V závěru autorka komparuje vyhodnocení obou šetření. Autorka naplňuje cíle bakalářské práce a prezentuje odpovědi na výzkumný problém.
Možnosti řízení pohybových aktivit u dvouletých dětí
Košťálová, Martina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá faktory ovlivňující efektivitu řízení pohybových aktivit se dvouletými dětmi. V teoretické části je zaměřena na vývojová specifika dvouletých dětí, která jsou třeba při vzdělávání těchto dětí zohlednit. Zároveň se zabývá pohybem a specifiky řízení pohybových činností pro děti tohoto věku. Teoretická část je poté aplikována na praktickou část, která se týká realizací pohybových aktivit ve dvou mateřských školkách, následných návrhů na úpravu, opětovných realizací s úpravou a reflexemi. Výzkum je doplněn o anketu a řízený rozhovor s učitelkou, která se do věkové skupiny dětí od dvou do tří let přesunula z předškolní skupiny a nemá s těmito dětmi žádné předchozí zkušenosti. Při řízení se jako zásadní faktor ukázala špatná organizace s časovými prostoji a nedostatek názornosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.